poniedziałek, 24 kwietnia 2017

Co to znaczy kochać siebie


Kochać siebie tzn wymagać od siebie samego. Czym wyższe wymagania tym większa miłość do siebie. Mam kilka koleżanek które obserwuje w ich wzroście osobowym. Generalnie cieszy mnie to niezmiernie jak widzę ludzi, którzy pracują nad sobą. Wzrost można realizować fizycznie, duchowo, materialnie, umysłowo, kulinarnie :). Każda z aktywności wyzwala hormon szczęścia, który daje chwilowe spełnienie. Pełnie szczęścia uzyskujemy przez dawanie miłości innym ludziom. W przypadku rozwodowym dobrze jest się zatem mocno w coś zaangażować. Byleby nie w kolejny związek. To niczego w życie nie wniesie oprócz komplikacji. Po co generalnie szukać sobie nowego partnera skoro ma się już rodzinę. Może trochę dziwną ale jednak taką się ma i już. Nie ma co się zastanawiać czy ktoś ma takie czy inne uczucia. Uczucia są i znikają. Kwestia czasu tylko. Miłość jeśli ktoś ją potrafi realizować to trwa ponad uczucia które są zmienne. Bardzo często ludzie mylą miłość z uczuciami. Warto jest też mieć kontrolę nad uczuciami. Kontrolę nad uczuciami i emocjami ma tylko ten kto potrafi kochać. Generalnie wiedza o tym czym jest miłość jest kluczowa. Ostatnio jedna z dziewczyn zwróciła mi uwagę na to że kręci się wokół mnie sporo kobiet. To prawda. Z zewnątrz to może wyglądać zabawnie. Jakbym miał bardzo bogate życie towarzyskie. Prawda jest zupełnie inna. Dziewczyny lubią bezpieczeństwo a ja jestem po prostu bezpieczny i pomocny. Zresztą lubię być. Dzieci też mnie lubią. Moja córka się mną chwali wśród koleżanek. Co jest niebezpieczne bo raz byłem świadkiem jak jedna z koleżanek córki powiązała fajność mnie z tym że nie mieszkam razem z żoną więc nakazała swojemu ojcu odejść z domu. Przez coś takiego można nieświadomie demoralizować społeczeństwo. Tak czy owak dla mnie najistotniejsze jest pokazać dziecku miłość do jej mamy. Mama nie potrafi kochać, potrafi natomiast być zakochana :) jak każdy kot, pies tudzież koza lub ślimak. Z miłością do dziecka też nie po drodze. Raczej mamy tu do czynienia z instynktem macierzyńskim takim jak u krasuli klaczy tudzież papugi. Miłość do dziecka realizuje się przez kochanie jej ojca i zapewnienie stabilnej więzi rodzinnej a nie domu pełnego przygód i fanaberii niczym z opowiadań Harlekina. Strasznie się cieszę, że otaczają mnie osoby o zdrowym podejściu do świata. Czasami tylko komuś się coś pomiesza ale generalnie wraca się do stabilnego stanu za chwile.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz