niedziela, 28 sierpnia 2016

Potrzeba zrozumienia

Czasami mam ochotę uwspółcześnić pismo święte, ale nie godzien jestem takiego zadania. Chciałbym żeby sedno sprawy zostawić, natomiast odświeżyć historie. Jak wytłumaczyć dziecku... ba... dorosłemu kim był faryzeusz, albo co to są stągwie. Zauważyłem, że ludzie często nie rozumieją pisma na co dowodem są komentarze do niego. Czyli czytamy po polsku a to nic nie daje bo przekaz jest tak zawiły, że wymaga dodatkowego komentarza. To bardzo niebezpieczne jest. Ludzie potrafią dopasowywać pismo święte pod swoje teorie życiowe, na podstawie tego samego pisma powstało również wiele odłamów religijnych. Nigdy nie rozumiałem po co te odłamy skoro i tak wszystkim chodzi tylko o miłość. Jednak opis tej prawdziwej miłości ma znaczenie. Nawet nie sądziłem, że miłość może ludziom sprawiać tak ogromny problem w zrozumieniu.
Ludzie bardzo często nie zdają sobie sprawy z tego, że miłość jest jedna, osobowa i w miłości zawarta jest: wszechmoc (Bóg), życie w prawdzie ( Syn Boży), i duch który działa na nasze sumienie i zdolność rozumowania (duch święty). Nie rozumieją również, że nie wolno łamać pierwszego przykazania, które w dosłownym rozumieniu można określić tak "Nie będziesz miał niczego ponad miłość" Często ludzie mają różne rzeczy ponad miłością. Wierzący katolicy ponad miłość przekładają np krzyż, który jako taki nie stanowi niczego więcej jak tylko wskazówki do życia w miłości ale nie życia dla krzyża jako takiego.

Nie wierzący często ponad miłością mają rzeczy doczesne jak zakochania, pieniądze sławę itd.
Mówiąc wprost jeśli miłość jest na pierwszym miejscu a podkreślić tu muszę, że miłość jest Bogiem to wszystko inne jest na właściwym.

Zaintrygowała mnie również kultura muzułmańska nie z uwagi na wielożeństwo (choć to też głupie nie jest) ale przede wszystkim z uwagi na kult mężczyzny. Nie doszukałem się statystyk rozwodowych z tamtego regionu świata, ale zakładam, że statystyki rozwodowe są o wiele niższe niż w Polsce i Europie. Zastanawiałem się dlaczego tak jest. Otóż w krajach islamskich jest klarowny podział obowiązków i zadań życiowych kobiety i mężczyzny. Nie wpuszczono tam ideologii gender zacierającej naturalne role kobiety i mężczyzny. Kobieta ma wpływ na świat przez ręce mężczyzny. Przez miłość i szacunek oraz uwielbienie do męża kobieta jest w stanie wpływać na losy świata. W Europie Kobieta chce być kobietą i mężczyznom jednocześnie. Mężczyźni są okradani przez kobiety z ich męskości. Prowadzi to bardzo często do agresji mężczyzny który w sposób naturalny chce czuć się Panem domu i jego głową. Często też kobiety pełniące ważne funkcje nie są postrzegane przez mężczyzn jako atrakcyjne do spędzenia z nimi życia z uwagi na pomieszanie ról. Raz rozmawiałem z jedną kobietą którą mąż bije. Zapytałem czemu cię bije?. Odpowiedziała, "bo się uśmiecham" . Bardzo często kobieta przez swoje zatrzeciewienie w oczekiwaniach brak szacunku do swojego najcudowniejszego człowieka na ziemi. Ma do niego narastającą złość, a powinna mieć ta złość do siebie, że nie potrafi w  miłości nim sterować.

Spotkałem również ludzi którzy twardo twierdza, że nie wierzą w Boga. Zapytałem się ich więc czy według nich miłość istnieje. Odpowiadali że istnieje. Więc skoro miłość istnieje a miłość jest Bogiem to i Bóg istnieje. Jeśli ktoś żąda dowodów na istnienie Boga można mu wskazać dowody na istnienie miłości. Tylko znów aby nie pomieszać miłości z pożądaniem i zakochaniem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz