sobota, 3 grudnia 2016

storge, philia, eros i agape


Dziś zetknąłem się z czterema pojęciami storge, philia, eros i agape. Opis tych słów dostałem od znajomej która jest na dobrej drodze w poznaniu miłości. Tak przyglądnąłem się opisom i doszedłem do wniosku, że na słowo miłość zasługuje tylko pojęcie agape. Choć i ono z tego co zauważyłem jest mocno zdeformowane. Storage, philia, eros są to instynkty i emocje ale nie miłość. Myślę że w kategorii instynktów możemy te pojęcia umieścić ale dalekie są od miłości. Choć nie ukrywam że to one w sensie te nasze naturalne instynkty mogą się przysłużyć do zbudowania miłości. Mogą ale nie muszą. Ja jestem tego dowodem :). Instynkty są bardzo silne i służą do przedłużenia gatunku taka jest ich rola. Są niczym narkotyk. Tracą swoją moc niestety z czasem. Wtedy albo ktoś będzie próbował zasilać się kolejną dawką emocji albo pójdzie drogą miłości. Było też coś opisane o miłości do Boga że ta miłość ma być na pierwszym miejscu. Oczywiście to znowu bzdury. Nie miłość do Boga a Miłość Boga ma być na pierwszym miejscu. Miłość Boga to taka która została opisana w piśmie świętym.  Tą miłość Bożą właśnie mamy stosować i ma być na pierwszym miejscu. Są oczywiście ludzie którzy zamiast miłości na pierwszym miejscu stawiają "wizerunek krzyża" albo storage, philia, i eros.  Są też tacy co potrafią kasiorę wepchnąć na pierwsze miejsce. W takich sytuacjach zawsze mamy do czynienia z dramatem życiowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz